Tek Olmak Yalnız Olmak Demek Değildir Oysa!

İnsan, kimin kendi isteklerini daha tatmin ettiğine bakar,
O insanı yakını sanmak için...
Ya ne istediğini bilmiyorsa o insan...
Ya da istedikleri özüne zarar veriyorsa...
İnsan kendine yakın bulduklarını arar sadece...
Ya aradıkların gerçekten yakının değilse...
Ya onların isteklerini tatmin ettiğin için yakınında iseler...

İnsan diğer insanları arar, kendini yalnız hissettiğinde...
Ta ki kalabalıkta da kendini yalnız hissedene kadar.

Yalnızlık tek başına olmak değildir oysa!
Ve yalnızlık değildir, bir kişi tarafından terk edilmek...
Ve yalnızlık değildir, sevdiklerinin cenazesinde bulunmak...
İnsan, terk edildiğinde değil, yakını öldüğünde değil, tek başına kaldığında değil...
İnsan, ancak sana senden daha yakın olanı unuttuğunda yalnız olur.
Sana ait her şeyi vereni,
Ve sana ait olan her şeyi geri alacak olanı
Unuttuğunda yalnız olur ancak.
Çevrendeki her şeyden ve herkesten önce olanı,
Ve çevrendeki her şey ve herkesten sonra olacak olanı,
Unuttuğunda yalnız olur ancak insan, asla unutmaması gerekeni...
O'dur sadece yalnızlığı yok eden.
Ve O'dur sadece seni, seninle mutlu edebilen...

Herkes seni terk edebilir
Bu değildir mühim olan...
Tek başına olmak değildir.
Tek başına ol, ama asla yalnız kalma...
Mühim olan budur...

Yahya HAMURCU
DTÖ DESIGNER

5 yorum:

  1. O yalnız kalabalıklar için tek ama herşey olandan vazgeçmiştim. Affetsin... Bilemedim... Bilemedim ki o tekin aslında ne kadar çok olduğunu.
    Öyle birşeyler düşürdüki içime "o kalabalıklarda benim ne işim var" dedirtti... Dahada yanlızlaştırdı... Meğer kendine yaklaştırıyormuş, anlayamadım...
    Sonra kendimi secde de buldum... Hayatımda bu kadar derin, bu kadar kana kana, bu kadar çaresiz ağladım mı diye soruyorum kendime ama sanırım hayır. Günlerce yalvardım. "Kendimden bende memnun değilim, lütfen bana yardım et. Bana seni nasip et. Vallahi istiyorum ama seni nasıl yaşayacağımı bilmiyorum" dedim... Hakikaten içim acıyordu...

    Sonra bir telefon geldi. Telefondaki "sana bir eğitimden bahsetmiştim ya, gel bugün seni götüreyim" dedi. Tamam dedim. Temsil Sistemleri çok eğlenceliydi. Ben bu eğitimle biraz kafa dağıtırım dedim başladım hemen. Meğer kafamı toparlayacakmışım, sonradan anladım...

    Aylar sonra aklıma düştü.. Telefondaki "sana bir eğitimden bahsetmiştim ya" demişti aradığında, aslında telefondaki bana o eğitimden hiç bahsetmemişti ama bende hangi eğitim, bana söylemedin ki dememiştim... Gel dedi gittim.. Çağır dedi çağırdı, git dedi gittim.

    Sonra daha anlattılar ben debelendim, ben debelendikçe toparlandım, toparlandıkça anlattılar...

    Emeği geçenler... Sahip olduğunuz hazineler artsın inşallah, imanınızla birlikte...
    Ve sen herşeyin sahibi... "Elhamdülillah"

    YanıtlaSil
  2. "Tek başına ol, ama asla yalnız kalma..." İnsan bir bilse nasıl kuşatıldığını, nasıl da aslında hiç bir şeyi kaygı etmemesi gerektiğini... Yaratan her şeyi ayarlıyor senin için, sen yeter ki teslim olmasını bil...

    YanıtlaSil
  3. kelimelerin yeniden anlam kazanması
    kelimelerin gerçek anlamlarını bulması
    ve bunlara şahitlik yapmak
    şükürler olsun...

    YanıtlaSil
  4. Tek başına ol, ama asla yalnız kalma. Mühim olan budur. Ne kadar net bir ifade, sığınılacak ve varılacak yeri en net tanımıyla ifade...

    YanıtlaSil
  5. Öyle bi yalnız öyle bi yalnız kalırsın ki.Dal sadece O olduğunu anlaman için.Sadece O'nda olduğunda tek başına hissetmemek için.

    YanıtlaSil